söndag 26 oktober 2008

Äckligt inlägg om spyor

Att vara bakfull är nästan samma som att vara magsjuk, om det är riktigt illa alltså. Så egentligen ska man hantera bakfylla lite som med magsjuka.

Jag har oftast en coca-cola till hands, jag vet inte riktigt vad det är, men någon ingrediens i den drycken gör mig alltid mindre illamående. När jag var yngre och magsjuk så kom min Mamma alltid med coca-cola. Bra läskeblask helt enkelt.
Något annat som jag har märkt fungerar är wasa sandwich. Sanslöst bra mot illamående. Sen är det ju inget som går upp mot chips. Salta saker. Och en sallad med oliver, vinäger och olja. Om jag inte är riktigt illa ute förstås.

Är jag riktigt illa ute så blir det cola i sugrör och ett kex, som jag tuggar lite på.

Är jag, som just nu i detta ögonblick, ensam hemma, utan cola, utan sallad, utan chips, utan wasa sandwich, utan något alls egentligen som gör mig bra igen, då är det bara en väg som gäller. Huvudet framstupa ner i toaletten.

Så illa. Kan knappt röra mig. Har dock kommit på att det är bra att äta mintpastiller mellan spyorna, för då luktar det i allafall lite godare. Bra.

Inga kommentarer: