söndag 5 oktober 2008

kylskåpsrensning!

Det första inlägget på våran blogg ska handla om vårat kylskåp. Det är mycket saker i det, det är bra. Det som är mindre bra är att vi är rätt så lata när det kommer till att faktiskt använda allt vi har i kylskåpet, detta resulterade i att vi bestämde oss för en liten kylskåpsrensning.

Äckliga saker funna i mitt och Sandras kylskåp:

  • rutten gurka (den var både svart, vit, gul, röd och blå, inte ett endaste tecken på att den någonsin varit grön)
  • Mögliga kikärtor (jag höll i burken så långt ifrån min kropp jag kunde, försökt öppna locket utan att komma i kontakt med det oigenkännbara innehållet. Inte okej!)
  • En vecka gammal pastarätt med "färsk spenat". Den var inte färsk.
  • Ett stycke mögligt salladshuvud
  • Grön paprika som en gång i tiden varit röd
  • Grå purjolök (för den insatta är purjolök oftast inte grå)
  • Morötter som mer tagit den härliga nyansen "rödbrun med en touch av mögel"
Vi får helt enkelt ta tag i matlagningen, eller bara inte köpa så mycket "nyttiga" varor, när vi ändå inte använder dem.
Fast idag gjorde jag rotfruktssoppa. Det var fint. Och gott.

Inga kommentarer: