söndag 26 oktober 2008

dripp, dropp

Imorse vaknade jag av dripp och dropp. Eller bara det faktum att jag inte var särskilt nykter igår.
Man vaknar så lätt av bakfylla. Men åter till dripp och dropp, från balkongen, det låter, det droppar, ner på plåttak och asfalt.
Det droppade igår också, från himlen, hela vägen hem.

Om jag hade självdistans så skulle jag beskriva hur jag ser ut just nu. Självdistans är något jag tyvärr inte besitter i en större utsträckning, kan därför bara påpeka att jag inte längre är lik Krösa Maja, utan snarare Edward scissorhands, minus saxarna.

Kul väder, kul kul.

Ni har inte missat att klockan drogs tillbaka från 03.00 till 02.00 inatt va?

Det var något jag inte la märke till.

Det jag faktiskt la märke till var att trappan inne på haket är hal. Mycket hal.

Det gjorde ont.

Inga kommentarer: