söndag 7 december 2008

all you need is love

Sandra kom precis in i mitt rum. Med en stor coca-cola. Hon måste vara världens bästa att bo tillsammans med.
Igår var vi på olika håll, jag och Sandra, men vi möttes i en rökig lokal någonstans i Göteborgs innerstad.
En svartklubb. Fin sådan. Bra musik. Konstiga människor. Och ett biljardbord som var täckt av ett lager tomma ölburkar.

Skrivuppgiften denna vecka är att resercha ett område och utgå från ett område man redan är något inne på,
"sök sedan upp situationer, platser eller människor som är intressanta och skildra dem"

Igår på förfesten satt jag med mitt anteckningsblock, skildrade utifrån min synvinkel.
Igår satt jag också uppe på ett tak och skildrade området med ögonen. Det kommer bli ett bra reportage.
Jag hade också turen att få snacka lite med en av klubbarrangörerna. Synd bara att mina anteckningar är oerhört svårlästa.

När jag kom hem vid åtta imorse så skulle jag äta en macka med ost. Slutade med att jag hyvlade upp lite hud på tummen. Ont, ont.

Nu ska jag renskriva mina anteckningar och dricka coca-cola. Bra söndag.

Inga kommentarer: